Two stories
1. At a Nissan-Renault (N-R) dealership in San Diego
“I just need
a car? Why did I have to come to your office?”
“State law
says that we have to interview you in person, to find out why you want a car?”
“To go off
the Grid.”
“Why not
just hire a rental when you want to go off the Grid?”
“I like to
pack up my car the night before I leave.
“Okay, so
you want a car with driver-control mode.”
“Yes, but I
also commute from home to the office.”
“Do you want
self-drive?”
“Only for
the Grid.”
“Self-drive
for the Grid is standard.”
“Really? N-R
gives that away?”
“N-R
invented vehicle interfaces for the controlled space; we own the license.”
“The Grid is
controlled space, right? I have never understood how it works.”
“The Grid is
controlled by Caltrans. On the Freeway, there is normally uncontrolled space
adjacent. Any car, privately owned or for hire, is like a packet on a
communications network. The Grid takes it over at an entry point and controls it
to a destination or exit point.”
“With
driver-control mode, could I drive in the uncontrolled space?”
“Yes, but why
not get self-drive for uncontrolled spaces? We’re running a special this
summer.”
“Seems like
just one more thing to go wrong. Besides, can’t I add that later if I want?”
“You can,
but when we deliver it with the car, it’s cheaper. And, self-drive is better
than ever; would you like a demonstration?”
“Isn’t it
true that California is continuing to extend the Grid?”
“That is
true.”
“I think
I’ll pass on self-drive for uncontrolled spaces.”
2. M. Dupont et M. Renault à Paris, 2037
« Après 20 ans, je suis de retour à
Paris. Je n’arrive pas à le croire. »
« La ville a bien changé. »
« On va prendre le métro ? »
« Nous allons descendre à deux pas
d’ici, à côté de l’enseigne Chatelet. »
« Zut alors, qu’est-ce qui se passe.
On dirait un cauchemar – des voitures dans le métro. »
« C’est ça ; les automobiles ont
remplacé des rames ici et là. »
« Je n’arrive pas à croire les yeux.
Où sont les rails ? »
« Bonne question. Sur cette voie, les
rails sont toujours là. Les ingénieurs ont mis une espèce de pont au-dessus
pour porter des automobiles. »
« Ça ne fait pas de sens. »
« Il s’agit de mitiger les bouchons
sur les rues qui longent la Seine. Il s’avère que certaines lignes de métro
longent ces mêmes rues. »
« Et ca marche ? »
« Jusqu’ici, oui. Mais en plus, il y
en a à Paris qui voudraient livrer les rues de la ville aux piétons et
vélos. »
« Et alors ? »
« Ce
que tu vois ici n’est que le premier pas. Dans l’avenir, les autos remplaceront
les rames et ces autos seront autonomes. Elles vont rouler sans conducteur. »
« Donc, au revoir les Renault. »
« Au contraire, mon ami. Je pourrai
commencer mon trajet de la maison dans ma propre Renault, entrer dans le métro
en voiture pour passer sous le contrôle du métro, sortir du métro et réassumer
contrôle de la voiture pour continuer à ma destination. Ce seront les Renault,
et d’autres bien sûr, qui transporteront chaque voyageur de son origine à sa
destination sans correspondance. »
« Numérisation du métro ? »
« Effectivement, oui. »
« Une fois entré, le métro
saurait-t-il ou je devrais sortir ? »
« Oui, parce qu’il saurait ta
destination. Tu seras sous le contrôle du métro jusqu’à ta sortie. Le métro
déterminera la meilleure route et tu voyageras en toute sécurité. »
« Donc, le futur est rose pour
Renault. »
« Tout à fait. »
A Hint of Mass Transit Systems to Come
and how to begin concept development and validation
CSDVNSIM Simulation
Design
CSDVN is a notional mass-transit network for California, composed of Self-Driving
Vehicles (SDVs). It would be a land-based set of paths and nodes and might overlay
existing and new roadways. SDVs would observe these constraints: they could be
controlled digitally to travel on the roadway; they could carry up to a
well-defined number of human passengers, up to a well-defined volume of freight,
or some combination of both; passengers would reserve travel on CSDVN as
individuals or as a group; passenger reservations would be scheduled with
respect to origin, destination, and quality of service.
CSDVNSIM will be a software prototype, used to develop,
refine, and demonstrate this mass-transit concept. It will be written in Python
using SimPy.
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